(1) Alla erbjudanden, köpeavtal och leveranser som följer av beställningar som våra kunder gör genom vår onlinebutik eller på annat sätt omfattas av dessa Allmänna Villkor.
(2) Vårt produktsortiment i vår onlinebutik riktar sig likvärdigt till konsumenter och företagare. För dessa villkor, (i) är en "konsument" en fysisk person som ingår avtalet för ändamål som inte kan tillskrivas deras kommersiella eller självständiga yrkesverksamhet (enligt svensk lag, Konsumenttjänstlagen), och (ii) en "företagare" är en fysisk eller juridisk person eller en juridisk enhet som är kapabel att bedriva affärsverksamhet och som agerar i samband med deras kommersiella eller självständiga yrkesverksamhet vid avtalsslutet (enligt svensk lag, företagare).
(3) Kundens villkor gäller inte, även om vi inte uttryckligen invänder mot deras giltighet i enskilda fall.
(4) Avtal med kunder ingås på svenska eller engelska.
2) Avtalsslut
2.1. Våra erbjudanden i onlinebutiken är icke-bindande.
2.2. Kunden kan välja produkter från vårt sortiment och samla dem i en så kallad kundvagn genom att klicka på "Lägg till i varukorg"-knappen. För att slutföra beställningsprocessen klickar kunden på "Gå till kassan"-knappen. Där kan de ange sina personuppgifter och välja en frakt- och betalningsmetod. Genom att klicka på "Köp"-knappen lämnar kunden ett bindande erbjudande om att köpa varorna i varukorgen. Innan beställningen skickas kan kunden när som helst granska uppgifterna (webbläsarens förstoringsfunktion kan vara till hjälp) och ändra dem genom att ange rätt information. Erbjudandet kan dock endast lämnas och överföras om kunden accepterar dessa avtalsvillkor och dataskyddsinformation genom att ange en motsvarande kryssruta och på så sätt inkorporerar dem i erbjudandet.
2.3. Säljaren skickar sedan en automatisk mottagningsbekräftelse via e-post till kunden, där kundens beställning listas, och som kunden kan skriva ut med "Skriv ut"-funktionen. Den automatiska mottagningsbekräftelsen dokumenterar endast att kundens beställning har mottagits av oss och utgör inte godkännande av erbjudandet. Avtalet ingås endast vid lämnande av godkännandeförklaringen från oss. Godkännande sker inom 5 dagar, antingen
Om flera av dessa alternativ uppfylls, är den tidigare tiden avgörande.
2.4. Vid val av betalningsmetoden "PayPal Express" utförs betalningshanteringen av betaltjänstleverantören PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (nedan "PayPal"), enligt PayPals användarvillkor, tillgängliga på https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/ua/useragreement-full eller, om kunden inte har ett PayPal-konto, enligt villkoren för betalningar utan PayPal-konto, tillgängliga på https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/ua/privacywax-full. Genom att klicka på knappen som avslutar beställningsprocessen lämnar kunden också en betalningsorder till PayPal. I detta fall bekräftar säljaren redan godkännandet av kundens erbjudande i det ögonblick då kunden inleder betalningsprocessen genom att klicka på knappen som avslutar beställningsprocessen.
2.5. När ett erbjudande görs genom säljarens online-beställningsformulär sparar säljaren avtalstexten och skickar den till kunden efter det att kunden har lämnat sin beställning, tillsammans med dessa Allmänna Villkor, i textform (t.ex. e-post, fax eller brev). Dessutom arkiveras avtalstexten på säljarens webbplats och kan gratis nås av kunden via deras lösenordsskyddade kundkonto genom att ange motsvarande inloggningsuppgifter, förutsatt att kunden har skapat ett kundkonto i säljarens onlinebutik innan de lämnade sin beställning.
2.6 Innan kunden lämnar beställningen via säljarens online-beställningsformulär kan kunden identifiera eventuella inmatningsfel genom noggrant att läsa informationen som visas på skärmen. En effektiv teknisk metod för att bättre upptäcka inmatningsfel kan vara webbläsarens förstoringsfunktion, som förstorar visningen på skärmen. Kunden kan rätta sina uppgifter under den elektroniska beställningsprocessen med hjälp av vanliga tangentbord och musfunktioner fram till dess att de klickar på knappen som avslutar beställningsprocessen.
2.7 Både svenska och engelska språken är tillgängliga för avtalsslut.
2.8 Orderhantering och kontakt sker vanligtvis via e-post och automatiserad orderhantering. Kunden måste se till att den e-postadress som de har angivit för orderhantering är korrekt, så att e-postmeddelanden som skickas av säljaren kan tas emot på denna adress. Särskilt när spamfilter används måste kunden se till att alla e-postmeddelanden som skickas av säljaren eller av tredje parter som säljaren har anlitat för orderhantering kan levereras.
3) Ångerrätt
Vårt främsta mål är att tillfredsställa alla våra kunder 100%.
Avbeställningar
Meinebella.se accepterar fullständiga avbeställningar inom 12 timmar. I sådana fall kommer kunden att få en fullständig återbetalning.
Denna policy gäller emellertid inte om produkten redan har skickats. På samma sätt kan vi inte avbryta beställningar för produkter som redan har tillverkats eller för närvarande skickas till kunden.
Returer
Vår standardreturpolicy gäller i 30 dagar. Om 30 dagar har gått sedan ditt köp kan vi vanligtvis inte erbjuda återbetalning eller byte.
För att vara berättigad till en retur måste din vara vara i samma skick som när du fick den. Den måste också vara i sin originalförpackning.
När vi har mottagit din beställning kommer den att kontrolleras för att säkerställa att den uppfyller alla våra returkriterier.
Presentkort kan inte returneras.
Vänligen ta inte bort några säkerhetsmärken om du inte är 100% nöjd med din beställning. Att göra det kommer att ogiltigförklara våra returvillkor, och vi kommer inte att kunna återbetala din beställning.
För att slutföra din retur krävs ett e-postkvitto eller annat bevis på köp.
Vid godkännande kommer vi att skicka ett e-postmeddelande för att informera dig om din återbetalning. Återbetalningen kommer att behandlas till ditt ursprungliga betalningssätt.
Det finns vissa situationer där endast delvis återbetalning beviljas: (om tillämpligt)
Returnera din vara
För att returnera din vara är du ansvarig för fraktkostnaderna. Fraktkostnaderna återbetalas inte.
På begäran kan vi under vissa omständigheter tillhandahålla dig en förbetald returetikett och dra av kostnaderna från din återbetalning.
Beroende på var du bor kan det ta olika lång tid för din utbytta produkt att nå dig. Du kan vilja använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi kan inte garantera att vi kommer att ta emot din returnerade vara.
Observera att det kan förekomma förseningar i överföringen till ditt konto på grund av varierande behandlingstider hos banker och betalningsleverantörer.
Var medveten om att vi inte kan återbetala fraktkostnaderna.
Sena eller uteblivna återbetalningar (om tillämpligt)
Det kan ta tid innan din återbetalning officiellt bokförs.Om du inte har fått din återbetalning inom 2 veckor, vänligen kontakta oss på support@meinebella.se
Utbyte (om tillämpligt)
Vi ersätter endast varor inom 30 dagar om de är defekta eller skadade vid ankomsten. Om du vill byta dem mot samma vara, vänligen kontakta oss via e-post på support@meinebella.se.
Returadress:
Mottagare: Liao Jie Peng
Telefonnummer: 13537795966
Postnummer: 515149
Adress: Guangdong Province, Shantou City, Chaonan District, Simapu Town, the 7th Private Package Club 38 Best
4) Priser och Betalningsvillkor & Skatter
4.1 Om inte annat anges i säljarens produktbeskrivning är de angivna priserna produkter som inte inkluderar lagstadgad mervärdesskatt. Fakturan och leveransen är alltid utan tullavgifter och skatter. I 99% av fallen gäller inte tullskatter. Dessa kan begäras av skatteverket vid senare tidpunkt, eftersom fakturorna härstammar från Sverige. I sällsynta fall kan ytterligare kostnader såsom mervärdesskatt och tullavgifter påföras av kunden. Se 5.4 för tull. Detta bör generellt inte hända, men i så fall kommer kunden att betala 19% moms senare. Det finns emellertid inga skatter att betala i den aktuella ordern och vid mottagande.
4.2 För leveranser till länder utanför Europeiska unionen kan ytterligare kostnader uppstå i enskilda fall, vilket säljaren inte är ansvarig för och som ska bäras av kunden. Dessa kan inkludera kostnader för penningöverföring via finansiella institutioner (t.ex. överföringsavgifter, växelkursavgifter) eller importavgifter eller skatter (t.ex. tullavgifter). Sådana kostnader kan också uppstå i samband med penningöverföring även om leveransen inte sker i ett land utanför Europeiska unionen, men kunden gör betalningen från ett land utanför Europeiska unionen.
4.3 Betalningsalternativen kommer att kommuniceras till kunden i säljarens onlinebutik.
4.4 Om betalning görs med en betalningsmetod som erbjuds av PayPal, kommer betalningen att hanteras av betaltjänstleverantören PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (nedan "PayPal"), i enlighet med PayPals användarvillkor, tillgängliga på https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/ua/useragreement-full eller, om kunden inte har ett PayPal-konto, enligt villkoren för betalningar utan PayPal-konto, tillgängliga på https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/ua/privacywax-full.
4.5 Som en del av Stripe betaltjänsten erbjuder vi olika betalningsmetoder. Du kommer att omdirigeras till online-leverantören Stripes webbplats. Där kan du ange dina betalningsuppgifter, bekräfta användningen av dina uppgifter av Stripe och ge betalinstruktionen till Stripe.
Om du har valt betalningsmetoden med kreditkort behöver du inte vara registrerad hos Stripe för att betala faktura beloppet. Betalningstransaktionen kommer att utföras omedelbart efter att betalinstruktionen har bekräftats och efter att din legitimitet som rättmätig kortinnehavare har bevisats av ditt kreditkortsföretag på begäran av Stripe och ditt kort debiteras. Du kommer att få ytterligare anvisningar under beställningsprocessen.
4.6 Importavgifter (Tull), Betalning, Förfallodatum
I första hand kommer över 95% av varorna att passera tullen utan några avgifter och skickas direkt till dig. Så du behöver inte vara alltför bekymrad över detta, men vi kommer att betala för tullen om det gäller.
Dessutom kan det finnas fraktkostnader och eventuella importskatter och avgifter.
(1) Varorna i vår onlinebutik skickas direkt av vår distributör. På grund av tullregler är kunden, som mottagaren av varorna, ansvarig för tullavgifter. Med andra ord: eventuella tillämpliga importavgifter, såsom importmoms och tullavgifter, ska betalas av kunden. Vi kommer dock naturligtvis att ersätta kunden på begäran för de importavgifter som de var tvungna att betala för leveransen av varorna.
5) Leverans- och Fraktvillkor
5.1 Varor levereras till den av kunden angivna leveransadressen genom frakt, om inte annat avtalats. Leveransadressen som anges i säljarens orderhantering är avgörande för transaktionen. Leveranstiden för oss är 3-6 veckor. I undantagsfall kan det ta upp till 7 veckor. I detta fall behöver kunden endast täcka fraktkostnaderna. Om kunden inte får varorna efter 7 veckor kommer en ny försändelse att skickas till dem. Det kommer inte att finnas några ytterligare fraktkostnader.
5.2 Om transportföretaget returnerar de skickade varorna till säljaren eftersom leverans till kunden inte var möjlig, ska kunden bära kostnaderna för den misslyckade försändelsen. Detta gäller inte om kunden inte är ansvarig för de omständigheter som ledde till omöjligheten av leverans eller om kunden temporärt hindrades från att acceptera den erbjudna tjänsten, såvida inte säljaren hade meddelat kunden om tjänsten i förväg. Detta gäller heller inte med avseende på kostnaderna för den ursprungliga försändelsen om kunden effektivt utövar sin ångerrätt. De regler som fastställs i säljarens avbeställningspolicy gäller för returkostnaderna vid effektivt utövande av kundens ångerrätt.
5.3 Självplock är inte möjligt av logistiska skäl.
5.4 Leveranstiden är 2-4 veckor. I vissa fall kan det ta upp till 5 veckor. Därför kan kunden behöva vänta på produkten i upp till 5 veckor. Om kunden inte har fått något då måste de kontakta oss senast 3 månader från beställningsdatumet. Vi kommer att hitta en lösning för att säkerställa kundens tillfredsställelse.
6) Äganderätt
Om säljaren gör en förskottsbetalning förbehåller de sig rätten till ägande av de levererade varorna tills köpeskillingen har betalats i sin helhet.
7) Garanti (Garanti) för Fel
7.1 Om den köpta varan är defekt gäller de lagstadgade garantireglerna.
7.2 Kunden ombeds rapportera varor som levererats med uppenbara transportskador till leveranspersonen och meddela säljaren om detta. Underlåtenhet att göra detta påverkar inte kundens lagstadgade eller avtalsenliga garantikrav.
8) Särskilda Villkor för Bearbetning av Varor enligt Kundens Specifikationer
8.1 Om säljaren, enligt kontraktets innehåll, är skyldig att leverera inte bara varorna utan också bearbetning av varorna enligt vissa kundspecifikationer, måste kunden tillhandahålla operatören allt innehåll som krävs för bearbetning, såsom text, bilder eller grafik, i de filformat, format, bild- och filstorlekar som anges av operatören och ge operatören de nödvändiga användningsrättigheterna. Kunden är ensam ansvarig för att skaffa och erhålla rättigheterna att använda detta innehåll. Kunden förklarar och tar ansvar för att de har rätten att använda det innehåll som tillhandahålls säljaren. Kunden måste särskilt se till att detta inte kränker tredje parts rättigheter, särskilt upphovsrätter, varumärken och personliga rättigheter.
8.2 Kunden ska friköpa säljaren från eventuella anspråk från tredje part som de kan göra gällande mot säljaren i samband med en överträdelse av deras rättigheter genom kundens innehålls korrekta användning av säljaren.
8.3 Säljaren förbehåller sig rätten att avvisa bearbetningsbeställningar om det innehåll som tillhandahålls av kunden bryter mot lagliga eller officiella förbud eller god moral. Detta gäller särskilt för tillhandahållande av innehåll som är anti-konstitutionellt, rasistiskt, främlingsfientligt, diskriminerande, stötande, hotar ungdomar och/eller hyllar våld.
9) Inlösen av Kampanjkuponger
9.1 Kuponger som utfärdas av säljaren som en del av kampanjer med en viss giltighetsperiod och som inte kan köpas av kunden (nedan kallade "Kampanjkuponger") kan endast lösas in i säljarens onlinebutik och endast inom den angivna perioden.
9.2 Kampanjkuponger kan endast lösas in av konsumenter.
9.3 Enskilda produkter kan vara undantagna från kupongerbjudandet om en sådan begränsning följer av kampanjkupongens innehåll.
9.4 Kampanjkuponger kan endast lösas in innan beställningsprocessen är avslutad. Efterföljande kvittning är inte möjlig.
9.5 Endast en kampanjkupong kan lösas in per beställning.
9.6 Värdet av varorna måste åtminstone motsvara beloppet på kampanjkupongen. Eventuell återstående kredit återbetalas inte av säljaren.
9.7 Om kampanjkupongens värde inte räcker för att täcka beställningen kan en av de andra betalningsmetoderna som erbjuds av säljaren väljas för att betala mellanskillnaden.
9.8 Krediten på en kampanjkupong betalas varken ut i kontanter eller genererar ränta.
9.9 Kampanjkupongen återbetalas inte om kunden returnerar varorna som betalats helt eller delvis med kampanjkupongen i samband med sin lagstadgade ångerrätt.
9.10 Kampanjkupongen är överförbar. Säljaren kan lämna prestation till den respektive innehavaren som löser in kampanjkupongen i säljarens onlinebutik med verkan av kvittning. Detta gäller inte om säljaren är medveten eller grovt oaktsam i sin okunnighet om brist på behörighet, rättslig oförmåga eller företrädande för den respektive innehavaren.
10) Tillämplig Lag
10.1 För alla rättsliga förhållanden mellan parterna ska lagarna i Förbundsrepubliken Tyskland gälla, med undantag för lagarna som reglerar internationell köp av lösa saker. För konsumenter gäller detta val av lag endast i den utsträckning som den beviljade skyddet inte återkallas av obligatoriska bestämmelser i den lag i det land där konsumenten har sin vanliga bostad.
10.2 Vidare gäller detta val av lag avseende den lagstadgade ångerrätten inte för konsumenter som vid tidpunkten för avtalets ingående inte tillhör någon medlemsstat i Europeiska unionen och vars enda bostadsort och leveransadress är belägen utanför Europeiska unionen vid tidpunkten för avtalets ingående.
11) Alternativ Tvistlösning
11.1 Europeiska kommissionen tillhandahåller en plattform för tvistlösning på internet på följande länk: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Denna plattform fungerar som en kontaktpunkt för utomrättslig tvistlösning av tvister som uppstår från onlineköp eller tjänstekontrakt där en konsument är involverad.
11.2 Säljaren är varken skyldig eller villig att delta i en tvistlösningsprocess inför en konsumenttvistnämnd.